Shockbølge

Der findes 2 typer shockbølge apparater: Fokuseret shockbølge og radierende shockbølge, sidstnævnte er også tit benævnt trykbølge.

Hos Aalborg Fysioterapi har vi begge apparater, og du kan læse nærmere om de forskellige behandlingsmetoder her nedenfor.
De kan bruges til mange af de samme lidelser, men i den enkelte situation ved fysioterapeuten, hvilken behandlingsform der er bedst for dig.

Fokuserende shockbølge (ESWT)

Behandlingen virker ved, at apparatet laver shockbølger, som er kraftige og fokuseret inden for et lille område.

Shockbølgerne påvirker vævet lokalt og kan løsne op i arvæv, kronisk betændelse og eventuelle forkalkninger.

Selve behandlingen giver nogen smerter, mens den foregår. Til gengæld er behandlingen kortvarig og effektiv.

Shockbølge behandlingen har god effekt på flere typer muskel og sene skader, såsom:

Radierende trykbølge (RPWT)

Behandlingen virker ved, at apparatet laver trykbølger, via gentagne slag, ned i området. Dette kan nedbryde arvæv, kronisk betændelse og løsne op i stramt væv. Samtidigt stimulerer det til øget blodcirkulation i området, så kroppens egen helingsproces boostes.

Trykbølge behandlingen har god effekt på flere typer muskel og sene skader, såsom:

Shockbølge og trykbølge behandling er tillægsydelser

• Fokuserende shockbølge 75 kr.

Tillæg til prisen for fysioterapibehandling.

• Radierende trykbølge 55 kr.

Tillæg til prisen for fysioterapibehandling.

Priser for fysioterapibehandling kan ses ved at klikke her.

Har du nogle spørgsmål, kan du kontakte klinikken på kontakt@aalborgfysioterapi.dk eller på telefon 98 14 33 33.

Mandag 07:00 - 18:00
Tirsdag 07:00 - 18:00