Osteopati teknikker

Osteopat studerende

På klinikken har vi fysioterapeuterne Kristian Lenz og Mathias D. Haubro, som er på 2. år i osteopat uddannelsen ved det internationalt anerkendte og belgiske akademi IAO (The International Academy of Osteopathy).

Osteopat uddannelsen ved IAO er en 4-årig modulbaseret videreuddannelse, som ender med Master of Science in Osteopathy (MSc.Ost.).

For at kunne deltage i videreuddannelsen skal man enten være færdiguddannet fysioterapeut, kiropraktor eller læge.

Osteopatiske teknikker

Her nedenfor har vi oplistet hvilke områder, som de osteopatstuderende har været igennem på 2. år.

Priser

Priserne for behandling ved de osteopatstuderende følger de samme takster som for fysioterapi konsultation. Du kan se taksterne ved at klikke her.

Hvad er osteopati?

Osteopati er blanding af fysioterapeutisk, kiropraktisk og medicinvidenskabelig tilgang.
Formålet med den osteopatiske behandling er, at optimere kroppens funktioner, da alle kroppens strukturer påvirker hinanden og er afhængige af hinandens funktion.
Princippet bag behandlingen er, at når kroppen bliver justeret mekanisk, vil dens egne helingsmekanismer blive kickstartet.

Filisofien bag Osteopati

Filosofien bag osteopati er, at når kroppen bliver korrigeret mekanisk, vil kroppens egne selvhelingsmekanismer træde i kraft.
Osteopati er en holistisk behandlingstilgang baseret på sundhedsvidenskabelige grundelementer, såsom anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi.

Osteopati forebygger dysfunktioner i hele kroppen, og behandler led, muskler, bindevæv, kar og nerver med manipulations teknikker for at normalisere kroppens funktioner.
Osteopati teknikkerne omfatter blandt andet manipulationer og mobilisering af kroppens led, muskler og bindevæv (fascier). Samt strækteknikker og muskelenergi teknikker.

Det er ikke ualmindeligt, at årsagen til problemet ligger et andet sted, end der hvor smerterne eller symptomerne opleves.
Når den optimale balance i kroppen er genskabt, får man rådgivning omkring hvordan man fastholder den optimale funktion af kroppen.

Mandag 07:00 - 18:00
Tirsdag 07:00 - 18:00