Ryg-Nakke-Skulder hold

Effektiv og målrettet træning af Ryg, Nakke og Skuldre!

Vores ryg-nakke-skulder hold er for alle, som oplever smerter, stivhed eller andre skavanker i ryg, nakke og/eller skuldre.

Holdet er både for dig, som aktuelt har problemer, men også for dig, som gerne vil undgå at få det (igen).

Ryg-Nakke-Skulder øvelser

Fokus er på at få opbygget en stærk rygsøjle, og optimere skulderbevægelse og funktion.

Så du forebygger eller fjerner/lindrer aktuelle skavanker i ryg, nakke og/eller skuldre.

Holdene afvikles i en holdsal, hvor vi bruger træningsredskaber som bolde, elastikker og egen kropsvægt, for at du kan få maksimalt udbytte.

Hvad træner vi:

Fokus på styrke og stabilitet af ryg, nakke og skuldre samt holdning.

Hele ryggen dvs. lænd, midtryg, øvre ryg og nakke.

Ben, så de aflaster ryggen.

Mave, så den understøtter ryggen.

Skuldermuskulatur, så skuldrene bliver fleksible og stærke.

Træning ved fysioterapeut

Træningen varetages af fysioterapeut, som doserer træningen, så der opnåes et optimalt resultat. Fysioterapeuten vil desuden kunne give information om rygsøjlens og skulderens funktion samt forklare, hvordan du bedst forebygger fremtidige gener.

Træningen varetages af fysioterapeut Anne-Kirstine H. Bach.

Holdet afvikles:

Onsdage kl. 17-18

Der er løbende tilmelding til holdene, så du kan begynde, når som helst.

Tilmelding sker ved henvendelse på tlf. 98 14 33 33 eller mail til kontakt@aalborgfysioterapi.dk

Klik her for priser på deltagelse til ryg-nakke-skulder hold.

Til orientering er der optimale omklædnings- og badefaciliteter på klinikken.

 

Øvelser med Elastik

Med en elastik kan du træne alle kroppens muskelgrupper. Elastikken er nem at håndtere, og modstanden styrker både dine muskler og led. Desuden er elastikken medvirkende til, at du ikke oplever overbelastning eller skader.

På holdene har vi øvelser med elastik, fordi vi ved, at dette styrker kroppen på en sikker måde, hvor alle kan være med. Modstanden giver samme styrke, som du ville opnå ved brug af eksempelvis håndvægte.

Øvelser med Bold

Bolden er et fantastisk træningsredskab for din rygsøjle. Med en bold styrkes ryggens mobilitet og bevægelighed, derfor benyttes der bolde på vores hold. Antallet af øvelser er næsten uendeligt, og de styrker både dine store og små muskelgrupper. De små muskelgrupper er i konstant arbejde på bolden, da de skal sørge for, at du er i balance og ikke triller af bolden.