MediYoga

Medicinsk yoga, også kaldet MediYoga, er en terapeutisk yogaform, som er udviklet i samarbejde med sundhedssektoren i Sverige.
Der er forskningsresultater bag, at MediYoga kan have effekt på flere lidelser. Du kan læse mere om forskningsresultaterne ved at klikke her.
Derfor er yogaformen også blevet meget udbredt i Sverige.

Yogaformen er for alle og især godt for mennesker med kroniske smerter, åndedrætsbesvær, forhøjet blodtryk, nedsat bevægelighed, rygsmerter, smerter i led og muskler fx. parkinson og sklerose, let depression, stress, søvnbesvær mm.
Yogaformen er dog også for DIG, der blot ønsker gøre noget godt for din egen sundhed og velvære 🙂

MediYoga består af åndedrætsøvelser, simple fysiske øvelser, afspænding og meditation. Øvelserne kan laves siddende på en stol, siddende på gulvet og liggende på måtte.

Træningen foregår på små hold med max 10 deltagere, hvor instruktøren, der er fysioterapeut, arbejder med individuel tilpasning af øvelserne, så du er sikker på træningen foregår med god kvalitet.

Holdtidspunkt

Instruktør er fysioterapeut Bitten.

Til orientering er der fine omklædnings- og badefaciliteter på klinikken.

Tilmelding

Alle har mulighed for at deltage, og der er løbende tilmelding, så du kan starte op med det samme.

Tilmelding til MediYoga sker ved henvendelse på tlf. 98 14 33 33 eller mail til kontakt@aalborgfysioterapi.dk

For adgang til holdet skal man købe et klippekort eller have en lægehenvisning.
Klippekortet vil også give adgang til andre af klinikkens hold: TRX Styrke & Core, Ryghold, Reformer PilatesCirkeltræningshold og Bassinhold.

Klik her for at se nærmere omkring priser og typer af klippekort.

Afbudsregler

Afbud til hold skal senest ske inden kl. 8 samme dag, som holdaftalen. Ellers trækkes et klip af klippekortet.
Ved lægehenvisning koster for sent afbud til hold 90 kr.